Wie zijn wij?

machteld

Drs. M.G. Bakker

GZ-psycholoog

Machteld Bakker (1964) is GZ-psycholoog en eigenaar van Leeskliniek Schoolbreed.”Na een korte periode aan de Universtiteit van Utrecht, stapte ik in 1991 over naar het voormalig Pedologisch Instituut in Rotterdam, later CED-Groep. Met speciale aandacht voor de leerling met ernstige lees- èn gedragsproblemen, behandelde ik meer dan 200 leerlingen.
Samen met Dr. A.J.C. Struiksma ontwikkelde ik een behandelmodel waarin naast de orthodidactiek en de neuropsychologie, de toegepaste gedragsleer werd ingevoegd. Dat model maakt het mogelijk om dyslectische leerlingen met bijkomende gedragsproblemen succesvol te begeleiden.

Ik ben (mede-)verantwoordelijk voor diverse opleidingen voor o.a. leerkrachten en gedrags-wetenschappers, waaronder die tot gespecialiseerd ambulant leesbegeleider. Tot op heden superviseer ik deelnemers aan deze cursussen.

De passie om planmatig te zoeken naar groei voor elk kind, bepaalt tot op de dag van vandaag het werkplezier.”


csm_foto_cedie_ee24cb170e

C. Joosse – Sijben, MSc.

Orthopedagoog-generalist i.o. 

Cedie Joosse – Sijben (1987) heeft een leer-werkcontract bij Leeskliniek Schoolbreed. Met haar vakkennis ondersteunt zij onze leerlingen en medewerkers. Haar werkzaamheden bestaan onder andere uit behandelen en verrichten van onderzoek. Cedie werkt op de vestigingen Rotterdam, Schiedam en Capelle a/d IJssel.


csm_pasfoto_2_annette_947f5a5060

J.A. Reijnders – Roest

Annette Reijnders – Roest (1953) werkt op projectbasis bij Leeskliniek Schoolbreed. Zij richt zich voornamelijk op het verrichten van aanvullend psychologisch onderzoek.

 

 

 


S. van Roon, MSc.

Orthopedagoog

Suzanne van Roon (1994) heeft in het schooljaar 2016/2017 als stagiaire meegelopen en werkt nu op projectbasis bij Leeskliniek Schoolbreed. Sensitiviteit en flexibiliteit kenmerken haar in de behandeling. Suzanne werkt op de vestigingen in Rotterdam en Brielle.

 


N. Schoolenberg

Nicolette Schoolenberg (1969) is jarenlang in verschillende functies in het scholenveld werkzaam geweest. Die ervaring vormt de basis om als tussenpersoon tussen Leeskliniek Schoolbreed en het scholenveld te kunnen optreden. Nicolette organiseert dat kennis, vragen en vaardigheden over en weer worden uitgewisseld.